SELAMAT DATANG KE BLOGGER SAYA

Followers

Sunday 6 November 2011

Nak Buat Cerita Dulu Nie..bOle kan

TAJUK: POtianak Mengamuk


KISAH-kisah pontianak yang menjelma dan mengganggu ketenteraman orang awam sudah sering didengar. Walaupun ada yang mencemuh dan bersikap sinis dengan cerita-cerita tersebut. namun kewujudannya tidak dapat dinafikan begitu saja. Kejadian ini benar-benar berlaku kira-kira dua belas tahun lalu di sebua perkampungan di Pendang,Kedah.
   "Kisah menyayt hati ini bermula apabila seorang isteri yang meninggal dunia akibat perbuatan aniaya oleh suaminya sendiri. Wanita itu yang perlulah saya sebutkan namanya meninggal dunia kerana ditendang oleh suaminya yang panas baran. Ketika kejadian itu, wanita itu sedang sarat mengandung. Hanya membilang hari untuk  melahirkan cahayamata sulung mereka.."
    "Punca kejadian itu kecil saja tetapi disebabkan sikap si suami yang panas baran sehingga akhirnya berlaku kematian. Menurut ceritanya,kejadianitu berlaku ketika si suami baru balik dari kebun. Dia yang kehausan meminta air minuman dari isterinya. Sedang si isteri menuangkan air dari teko, kebetulan minuman itu sudah habis, si suami yang memang dikenali umum dengan sikapnya yang tak berapa betul, tiba-tiba saja naik darah. Disababkan itu saja, ditendangnya perut isteri yang sedang mengandung sembilan bulan itu sehingga wanita itu terjatuh.

                             OK LAH SAMPAI SNI SAJA LAH CERITA SAYA YA..

5 comments:

  1. have a happy monday to you my friend..

    ReplyDelete
  2. Ladybird: Itu lah tue.. hehehe... best nie ceritanya,tpi pendek sak lah sa cerita nie
    mikexplorer: Ok2... u 2

    ReplyDelete
  3. ble nk post sambungannye??excited ni..hek3..btw..follow u..^^

    ReplyDelete
  4. Hehehe... mangkali bsuk nie sambungannya..sabar ok

    ReplyDelete