SELAMAT DATANG KE BLOGGER SAYA

Followers

Tuesday 30 August 2011

NAK BUAT CERITA SIKIT NIE.. Itulah kali pertama ke kampung. Sebelum itu aku tidak pernah kenal kampung. Aku tidak selalu tahu keadaan kampung. Kata ibu,kampung itu penderitaan dan kesepian. Entahlah,entah mengapa ibu memomokkan begitu, aku sendiri tidak tahu.
Mula-mula tiba dulu berasa agak kesepian juga, tetap setelah satu dua hari menyesuaikan diri, kesannya ternyata berubah. Ada semacam keistimewaan yang belum pernah aku rasakan di kampung itu. Apabila memandang gunung-ganang dan padang belukarnya yang subur itu, Segala rasa kesepian itu hilang. Timbul suatu macam rasa ADVENTURE yang menyenangkan.
Waktu petang aku selalu dibawa Pak Cik Saya, Bapa saudaraku ke bukit-bukit di belakang rumah pesaka kami. Kami menyedut udara pergunungan yang segar. Kami melihat burung-burung b'terbangan.

No comments:

Post a Comment